Masukkan sotong kering yang keras lagi tu ke dalam campuran air tadi dan biarkan direndam selama 6 jam. Jangan terlalu lama masak sotong, isinya akan jadi macam tayar goodyear. Pada artikel kali ini saya akan share info berkenaan cara lembutkan sotong kembang : Kemudian cuci bersih dan bolehlah.

cara melembutkan sotong kering
Tertunailah Hasrat Di Hati PETUA/CARA UNTUK MELEMBUTKAN SOTONG KERING

cara melembutkan sotong kering. Jangan bubuh banyak nanti tak sedap.1 ketul utk 600gm hingga 1 kg sotong kering.#sotongkering#caralembutsotongkering#ubatsotong Keluarkan sotong buang airnya dan diganti dengan air. Cara untuk lembutkan sotong kering tertunailah hasrat di hati petua cara untuk melembutkan sotong kering tips mudah lembutkan sotong kering siap tak ada bau sinaran. Rendam dalam air biasa semalaman. Nak guna air basuh beras pun boleh. Sotong kering ni liatnya bukan main, info ini disatukan dari beragam sumber menjadi mohon maaf.

Masukkan Sotong Kering Yang Keras Lagi Tu Ke Dalam Campuran Air Tadi Dan Biarkan Direndam Selama 6 Jam.


Nak guna air basuh beras pun boleh. Resepi sambal sotong kering mudah dan sedap. Penggunaan air abu soda adalah cara.

Nisbah Campuran Air Abu Kepada Air Paip.


Bila sotong dah cukup kembang, tukarkan air rendaman tadi dengan air biasa. Apatah lagi cara bersihkan sotong katak. Tertunailah hasrat di hati petua cara untuk melembutkan sotong kering.

Sotong Kering Direndam Dengan Air Abu Dan Air Paip Dalam Nisbah 1:


Cara melembutkan sotong kering cuba rendam sotong dengan air abu dan bakar menggunakan kulit durian yang telah dikeringkan selama setengah jam. Cara untuk lembutkan sotong kering tertunailah hasrat di hati petua cara untuk melembutkan sotong kering tips mudah lembutkan sotong kering siap tak ada bau sinaran. Kemudian cuci bersih dan bolehlah.

Setelah 6 Jam, Sotong Dah Pun Kembang.


Jangan bubuh banyak nanti tak sedap.1 ketul utk 600gm hingga 1 kg sotong kering.#sotongkering#caralembutsotongkering#ubatsotong Rendam dalam air biasa semalaman. Jadi hari ni sis nak share beberapa tips macam mana nak lembutkan sotong kering.

Potong Batang Keladi Dan Rendamkan Dalam Air Yang Dicampur Isi Buah Pinang.


Kalau gunakan suhu terlalu panas masak di antara 1 minit ke 3 minit saja. Resepi sambal tumis sotong kering dan cara lembutkan sotong kering#resepisotongkering #sotongkering #sambaltumissotongkering #resepihamizahkitchen #hamizahki. Tertunailah hasrat di hati petua cara untuk melembutkan sotong kering cara untuk lembutkan sotong kering cara mudah masak sambal sotong kembang yang sedap cara rendam.

Popular Posts

karangan kebaikan amalan menabung

proton saga 2016 review

cita information systems sdn bhd

pengalaman bercuti di krabi

punca punca gejala sosial

novel terbaru kaki novel

boboiboy the movie free online

pokok bunga pukul 10

anugerah meletop era 2019 full